داستان‌ها و داستان‌واره‌های قرآنی؛ راهی برای انس كودكان با قرآن
حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم
تربيت مربي حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم

 

گروه خبرنگاران افتخاري / الهام بلالی: همتی، 24 خردادماه، گفت: يكی از راه‌های مأنوس كردن كودكان و نوجوانان با قرآن، بيان داستان‌ها و داستان‌واره‌هايی با مضامين قرآنی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، حسين همتی، مدرس دوره‌های تربيت مربی و تربيت معلم پيش‌دبستانی، 24 خردادماه، با اشاره به تأثير شگرف داستان بر روح و روان انسان‌ها خواستار توجه ويژه مراكز قرآنی مرتبط با خردسالان و كودكان به داستان‌های قرآنی شد.

وی افزود: با توجه به تعداد بسيار زياد داستان‌های قرآنی و همچنين آموزه‌هايی كه می‌تواند هر يك به داستان واره‌ای تبديل شود بايد از اين ظرفيت گرانبها در كلاس‌های درس استفاده كرد.

همتی ادامه داد: در قرآن كريم كه ويژه انسان‌های بالغ و رشد يافته است، داستان‌های متعددی ذكر شده كه يكی از علل آن، انطباق داستان با ذهن و يادگيری حداكثری است بعد از يك سخنرانی چند ساعته اگر از مخاطبان سؤال شود كه چه چيزی بيان شده است، معمولا افراد حكايات و داستان‌هايی كه تعريف شده است را به خاطر می‌آورند.

اين مدرس قرآن با انتقاد از وجود شيوه سخنرانی در برخی از كلاس‌های قرآن خردسالان، اظهار كرد: برخی از مربيان به علت عدم دارا بودن مهارت‌های خاص چون قصه گويی و نمايش خلاق از روش سخنرانی استفاده می‌‌كنند كه نه تنها جذابيتی برای قشر خردسال ندارد بلكه موجبات دور شدن آنها از فضای قرآنی را ايجاد می‌كنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

سلام خيلي خوش آمديد من در اين وبلاگ قصد دارم تدريس هاي روزانه خودم در زمينه تدريس قرآن به مربيان و معلمان را قرار دهم اميدوارم مفيد باشد. لطف كنيد و نظرات خود را براي من ارسال نماييد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم و آدرس quran12.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 263
بازدید کل : 85295
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->